Στις αρχές Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη τριήμερη εκδρομή της Γ΄ Γυμνασίου σε έναν κλασικό και διαχρονικό προορισμό στο λεγόμενο “κλεινόν άστυ”, την Αθήνα, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος της Βουλής των Ελλήνων. Μας συνόδευσαν οι αξιόλογοι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Τοκαλατσίδης, κ. Νάκος κ. Παρχαρίδου και κ. Κολυφού  που ανέλαβαν την διοργάνωση της εκδρομής σε συνεργασία με το ταξιδιωτικό πρακτορείο Herodotus travel.

Αναχωρήσαμε αρκετά νωρίς το πρωί του Σαββάτου 2 Δεκεμβρίου για την πρωτεύουσα. Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο προσδοκώντας ο καθένας ξεχωριστά, αλλά και όλοι μας συλλογικά να αποκομίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες γνώσεις και εμπειρίες και να μοιραστούμε χαρούμενες στιγμές αναπτύσσοντας τις μεταξύ μας σχέσεις και εμπλουτίζοντας συναισθηματικά τους δεσμούς μεταξύ μαθητών και συνοδών. Το απόγευμα, αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο και γευματίσαμε, ξεκινήσαμε για το Μουσείο της Ακρόπολης! Οι διπλωματούχοι ξεναγοί μας ανέδειξαν πτυχές της καθημερινής και θρησκευτικής ζωής των προγόνων μας, μέσα από τα ευρήματα των ιερών και του οικισμού που αναπτύχθηκε στις πλαγιές της Ακρόπολης. Κανείς μας βέβαια δεν έμεινε ασυγκίνητος στη θέα του ανυπέρβλητου γλυπτού διάκοσμου του Παρθενώνα! Το ίδιο βράδυ βρεθήκαμε στη γραφική περιοχή του Ψυρρή, σε γνωστή μουσική ταβέρνα για να απολαύσουμε υπέροχα παραδοσιακά εδέσματα με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής. Χοροί, τραγούδια και άφθονο γέλιο πλαισίωσαν τις στιγμές μας εκεί. Αργά το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας  κατακλυσμένοι από τις υπέροχες μουσικές που ακόμη ηχούσαν στ΄ αυτιά μας, αλλά και από όλα εκείνα τα  συναισθήματα που γεννήθηκαν κατά την πρώτη μας ημέρα στην Αθήνα.

Το επόμενο πρωί, προορισμός μας ήταν η Βουλή των Ελλήνων. Το επιβλητικό κτήριο, υψηλής αισθητικής και ιστορικής αξίας, μας φόρτισε συναισθηματικά καθώς νιώσαμε ιδιαίτερα τυχεροί για τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτόν τον ιστορικό χώρο που χρονολογείται από το 1843 και αποτελεί σημείο αναφοράς για την Δημοκρατία μας. Αφού παρακολουθήσαμε την εκπαιδευτική ενημέρωση καθισμένοι στα κοινοβουλευτικά έδρανα, περιηγηθήκαμε στους εντυπωσιακούς χώρους που φιλοξενούν την έκθεση για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης. Είχαμε μάλιστα την τύχη να παρευρεθούμε στην καθιερωμένη και εντυπωσιακή πάντα αλλαγή της φρουράς των Ευζώνων. Ακολούθησε περίπατος στις γύρω περιοχές και συγκεκριμένα στην πλατεία Συντάγματος, τον εμπορικό πεζόδρομο της Ερμού, την πανέμορφη Πλάκα και το πολυσύχναστο Μοναστηράκι, όπου αρκετοί από εμάς ξεχυθήκαμε στα τοπικά καταστήματα για την αγορά “αναμνηστικών”. Στο κλείσιμο της ημέρας παρακολουθήσαμε την συγκλονιστική θεατρική παράσταση “Ο κύκλος των χαμένων ποιητών” σε σενάριο του οσκαρικού συγγραφέα Τομ Σούλμαν και σκηνοθεσία του Κ. Ασπιώτη, με  τις αξιόλογες ερμηνείες των Άκη Σακελαρίου, Τάσου Χαλκιά και άλλων καταξιωμένων ηθοποιών. Κατά κοινή ομολογία, η παράσταση μας συγκίνησε, άγγιξε μέσα μας ευαίσθητες χορδές και μας κινητοποίησε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, με περισσότερη ενσυναίσθηση και ευσυνειδησία.

Την τελευταία μέρα της παραμονής μας στην ηλιόλουστη Αθήνα πραγματοποιήσαμε την προγραμματισμένη μας ανάβαση στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Μας συνόδευε ένας ιδιαίτερα έμπειρος ξεναγός, ο οποίος μας μετέδωσε τις γνώσεις του  για τον μεγαλοπρεπή ναό του Παρθενώνα, το Ερεχθείο, τα Προπύλαια και τα αρχαία θέατρα. Τέλος, ακολούθησε η  επίσκεψή μας στο γνωστό κέντρο πολιτισμού  “Σταύρος Νιάρχος” όπου ξεναγηθήκαμε στην Εθνική βιβλιοθήκη, στην έκθεσή προς τιμήν της Μαρίας Κάλλας, καθώς και στην Λυρική σκηνή!

Συνοψίζοντας, η τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή μας στην Αθήνα, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια μικρή πολιτιστική γιορτή! Οι επισκέψεις που πραγματοποιήσαμε γέμισαν την ατομική μας βιβλιοθήκη με εικόνες, γεύσεις, αρώματα, συναισθήματα και γνώσεις, ενώ η γνωριμία μας με μερικά από τα πιο αξιόλογα  μνημεία του ελληνικού πολιτισμού υπήρξε καθοριστική. Τέλος, έφηβοι με διαφορετική ιδιοσυγκρασία συνυπήρξαν αρμονικά και συνεργάστηκαν άψογα με τους αγαπητούς εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Οφείλουμε λοιπόν ένα μεγάλο ευχαριστώ στους κύριους διοργανωτές αυτής της εκδρομής, καθώς και σε όσους συνέδραμαν και συνεργάστηκαν για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος.

Κλείνοντας, δυο λέξεις γεννιούνται αυθόρμητα, η λέξη “προοπτική” και η λέξη “αξία”! Και τις διδαχθήκαμε και τις δύο! Ευχόμαστε και οι επόμενες γενιές να έχουν την προοπτική μιας τέτοιας δράσης και να είναι ικανοί να αναγνωρίσουν στο τέλος της ημέρας την αξία της!

Άννα Κοντοπούλου, μαθήτρια του Γ1