Latest News

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΠΘ

Kids Save Lives

Το Kids Save Lives είναι μια μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία είναι εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας, και βασίζεται στην ενημέρωση και εξάσκηση των Πρώτων...

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΕΙΑΣ

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας, ομάδα μαθητών/τριών της Γ Γυμνασίου επισκέφθηκε την κινητή μονάδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού που, σε συνεργασία με...

Δραστηριοτητες

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΠΘ

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες διδακτικές επισκέψεις που πραγματοποίησε το σχολείο μας, το Γυμνάσιο Χορτιάτη, ήταν η επίσκεψη στο Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Όλοι οι μαθητές της τρίτης τάξης Γυμνασίου, γεμάτοι ενθουσιασμό και νέες εμπειρίες, αποκόμισαν γνώσεις και ιδέες καθώς με ετούτη την εκδρομή οι ορίζοντες τους διευρύνθηκαν. Καθώς αυτή είναι μια κρίσιμη χρόνια για τους μαθητές της Γ’ τάξης, η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε ερέθισμα και προσέφερε στους μαθητές και μαθήτριες, τη δυνατότητα να ανακαλύψουν έναν ακόμη κλάδο της επιστήμης!

Κατά την επίσκεψη του σχολείου μας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, οι καθηγητές και οι ομιλητές μας καλωσόρισαν εγκάρδια, έτοιμοι να μας μεταδώσουν ένα μέρος των γνώσεών τους καθώς και να μας αναδείξουν μικρά στιγμιότυπα της δικής τους καθημερινότητας αλλά και των φοιτητών. Στην πρώτη ομιλία, οι μαθητές πληροφορήθηκαν από τους ομιλητές, σχετικά με την λειτουργία του Πανεπιστημίου και την σύνδεση που υπάρχει μεταξύ φυσικής και ιατρικής.Τα παιδιά είχαν επίσης την ευκαιρία να θαυμάσουν το ρομποτικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούν οι φοιτητές ώστε να εκπαιδευτούν στη χρήση τους και να βοηθούν τους ασθενείς με κινητικά προβλήματα , τα οποία  είναι συνήθως ψυχοσωματικά.

Στο τελευταίο μέρος της επίσκεψης, δόθηκε η μοναδική δυνατότητα στα παιδιά να φορέσουν γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, με τα οποία οι φοιτητές κάνουν εξάσκηση τις δεξιότητες που διδάσκονται!

Οι περισσότεροι από τους μαθητές/τριες του σχολείου μας, με την βοήθεια των καθηγητών του πανεπιστημίου, προσπάθησαν να φέρουν εις πέρας ένα καρδιογραφημα!

Όλα τα παιδιά έλαβαν πολλά ερεθίσματα που σίγουρα κέντρισαν το νου τους! Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αλλά κυρίως τους καθηγητές που αφιέρωσαν το χρόνο τους για μια παρουσίαση τόσο σημαντικού χαρακτήρα, και που ίσως για κάποιους από τους μαθητές αποτελέσει εφαλτήριο για τις μελλοντικές σπουδές τους!

Η μαθήτρια Άννα Κ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΞΕΝΑΓΟΙ ΣΤΟ ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ

Ελισάβετ: Τετάρτη 3-4-2024 (πρωί – μεσημέρι)
    Τετάρτη, πρωί, 3 Απριλίου ξεκίνησε το ταξίδι για το Στρασβούργο, που όλοι μας περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία. Μόλις ανέτειλε ο ήλιος, με χαρά και διάθεση από το αεροδρόμιο Μακεδονία της πόλης μας μπήκαμε στο αεροπλάνο της Aegean με προορισμό το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Μόλις προσγειωθήκαμε εκεί, καθώς είχαμε μεγάλη αναμονή μέχρι να πάρουμε το λεωφορείο που θα μας οδηγούσε σε δυόμισι ώρες περίπου στο Στρασβούργο, περιηγηθήκαμε στο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο της πόλης, που μόλις το είδαμε εντυπωσιαστήκαμε. Ήταν ευρύχωρο και σχεδιασμένο πολύ όμορφα και επιβλητικά. Μετά την εξερεύνησή μας στους χώρους του καθίσαμε κάπου να φάμε. Εκεί ξεκουραστήκαμε και πήραμε δυνάμεις μέχρι την αναχώρησή μας. Η ώρα επιβίβασης στο λεωφορείο για τον τελικό προορισμό μας έφτασε. Η διαδρομή διήρκησε 3 ώρες περίπου. Επιτέλους φτάσαμε στην όμορφη, φιλόξενη και καταπράσινη πόλη του Στρασβούργου, που αποτελεί τη μία από τις δύο έδρες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Μαγευτικό μέρος! Αφού περπατήσαμε λίγο, φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, το οποίο λεγόταν Ibis Centre Historique hotel.
    Παναγιώτης: Τετάρτη 3-4-2024 (απόγευμα)
    Το απόγευμα της ίδιας μέρας, αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο στο ξενοδοχείο Ιbis, αναχωρήσαμε, για να παραβρεθούμε στο cocktail party, ένα από τα events του ευρωπαϊκού συνεδρίου του Ηistolab στο ξενοδοχείο Marriott. Όταν φτάσαμε σ’ αυτό, αρχικά οδηγηθήκαμε στη βεράντα του ξενοδοχείου από την οποία απολαύσαμε τη μαγευτική θέα σχεδόν ολόκληρης της πόλης του Στρασβούργου. Αφού απολαύσαμε τη θέα, προχωρήσαμε στο χώρο της δεξίωσης, όπου παραβρίσκονταν φοιτητές και καθηγητές ιστορίας, μέλη του συνεδρίου του Histolab. Στη δεξίωση υπήρχε μεγάλη ποικιλία διαφόρων φαγητών και γλυκών. Έπειτα οδηγηθήκαμε σε διπλανή αίθουσα, όπου και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση ενός ευρωπαϊκού προγράμματος με την επωνυμία «Sound in the silence, History through art», το οποίο περιλάμβανε πλήθος δραστηριοτήτων με σκοπό τη βιωματική και διαδραστική αλληλεπίδραση των μαθητών με την ιστορία. Ιδιαίτερη βαρύτητα δινόταν κυρίως στην τέχνη και τον ρόλο της στη βιωματική προσέγγιση και αλληλεπίδραση των παιδιών με την ιστορία. Τέλος επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας για ξεκούραση. Με αυτό τον τρόπο έληξε και η πρώτη μέρα του ταξιδιού μας.
    Ελεάνα: Πέμπτη 4-4-2024
    Την Πέμπτη, 4 Απριλίου, μετά από το κουραστικό ταξίδι της Τετάρτης, ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί και κατεβήκαμε αμέσως για το πρωινό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Έπειτα, φορέσαμε τα κατάλληλα για την περίσταση ρούχα και κατευθυνθήκαμε όλοι μαζί (μαθητές και καθηγητές) προς την κοντινότερη στάση του τραμ με κατεύθυνση προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Εκεί, συναντηθήκαμε με κάποιους μαθητές από την Πολωνία και ξεκινήσαμε την ξενάγηση μέσα στο επιβλητικό κτήριο του Κοινοβουλίου. Είδαμε τις διάφορες μικρές εκθέσεις που υπήρχαν μέσα σ’ αυτό και επίσης μιλήσαμε για την αρχιτεκτονική, τις κύριες έννοιες και τον τρόπο λειτουργίας όλου αυτού του συστήματος. Αμέσως μετά προχωρήσαμε προς το Συμβούλιο της Ευρώπης, όπου και φάγαμε, λίγο πριν την παρουσίαση του προγράμματός μας. Γνωριστήκαμε με πολύ κόσμο, ο οποίος ήταν πολύ ενθουσιασμός για το πρόγραμμα που θα παρουσιάζαμε και για το γεγονός ότι ήμασταν οι νεότεροι ομιλητές εκεί. Η στιγμή της παρουσίασης επιτέλους έφτασε! Αφήσαμε τα πράγματα μας, καθίσαμε στις θέσεις των ομιλητών και με πολύ άγχος, αγωνία αλλά ταυτόχρονα και ενθουσιασμό περιμέναμε τη σειρά μας. Την αρχή έκανε ο κύριος Τοκαλατσίδης και ακολούθησε η κυρία Ευαγγέλου. Και οι δύο παρουσίασαν περιληπτικά το πρόγραμμα «των Μικρών Ξεναγών», τους παιδαγωγικούς στόχους του και στη συνέχεια όλα, εμείς, τα παιδιά με τη σειρά πήραμε το λόγο και μιλήσαμε για το πρόγραμμα με περισσότερες λεπτομέρειες. Η παρουσίαση έκλεισε με την κυρία Χαρατσή, η οποία παρουσίασε τους μελλοντικούς στόχους του προγράμματος των Μικρών Ξεναγών. Ακολούθως απαντήθηκαν ερωτήσεις αναφορικά με το τι κερδίζουμε ως παιδιά από αυτό το πρόγραμμα και για ποιο λόγο να συμμετάσχουν και άλλοι μαθητές σε αυτό. Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση, βρεθήκαμε για δείπνο σε μια κοντινή αίθουσα, όπου και μας συνεχάρησαν οι περισσότεροι από τους ακροατές για την καλή δουλειά και το θάρρος που είχαμε δείξει. Τέλος, συνεχίσαμε τη βραδιά σ’ ένα εστιατόριο στο κέντρο στου Στρασβούργου, όπου δοκιμάσαμε την παραδοσιακή Tartee Flambee, ένα λεπτό ζυμάρι με κρέμα τυριού και μπέικον, η σπεσιαλιτέ του μαγαζιού. Γιορτάζοντας την επιτυχία της ημέρας, γυρίσαμε πίσω στο ξενοδοχείο και περάσαμε τη νύχτα στην υποδοχή του ξενοδοχείου, όπου παίξαμε ποδοσφαιράκι με τα παιδιά από την Ισπανία με τα οποία είχαμε γνωριστεί την προηγούμενη ημέρα. Κλείνοντας, εκείνη τη μέρα κοιμηθήκαμε όλοι με ένα αίσθημα ικανοποίησης και ανακούφισης, καθώς είχαμε πετύχει τον στόχο μας, την πολύ καλή παρουσίαση του πολιτιστικού μας προγράμματος, αλλά και δεν είχαμε παραλείψει να βγάλουμε πολλές φωτογραφίες απ’ όλα τα μέρη που επισκεφθήκαμε και φυσικά να αγοράσουμε τα αναγκαία αναμνηστικά.
    Νίκος: Παρασκευή 5-4-2024
    Ξυπνήσαμε στις έξι και μισή το πρωί μετά από ένα κουραστικό βράδυ, φτιάξαμε τις βαλίτσες μας, φάγαμε πρωινό και πήραμε ταξί, για να μας πάει στην στάση απ’ όπου θα παίρναμε το λεωφορείο για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Το ταξίδι μας μέχρι εκεί διήρκησε δυόμιση ώρες. Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο, ήπιαμε ένα νερό, τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο και ακολούθως πήγαμε να πάρουμε τις κάρτες επιβίβασης και να παραδώσουμε τις βαλίτσες μας. Έπειτα, αφού περάσαμε έναν πολύ αυστηρό έλεγχο από τους υπαλλήλους του αεροδρομίου, πήγαμε στα αφορολόγητα μαγαζιά και καταλήξαμε για φαγητό σ’ ένα εστιατόριο από τα αμέτρητα εστιατόρια του αεροδρομίου. Όταν τελειώσαμε το φαγητό, επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο και ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής για την Θεσσαλονίκη, το οποίο διήρκησε τρεις ώρες.