Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025 η τελετή λήξης και αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ Γυμνασίου του διδακτικού έτους 2024-2025, στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Γονείς και μαθητές απόλαυσαν μία όμορφη και γεμάτη συγκίνηση βραδιά ενώ παρευρέθησαν εκπρόσωποι του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη καθώς και η Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης της σχολικής μας μονάδας. Καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία της εκδήλωσης υπήρξε η συμβολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που φρόντισαν για το στολισμό του προαυλίου, τα κεράσματα αλλά και την απονομή αναμνηστικών στους απόφοιτους μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου.
Η Διευθύντρια της σχολικής μονάδας κα Μαρία Βαρβάρα Λιάκου παρουσίασε τις κυριότερες δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με την ταυτόχρονη προβολή φωτογραφικού υλικού που επιμελήθηκε ο Υποδιευθυντής κ. Σωτήριος Τοκαλατσίδης.
Ακολουθεί η παρουσίαση των δράσεων από τη Διευθύντρια και στο τέλος παρατίθεται το σχετικό φωτογραφικό υλικό.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ
Η φετινή σχολική χρονιά ήταν μία χρονιά πλούσια σε εμπειρίες, προκλήσεις, συνεργασίες και δημιουργικές διαδρομές.
Η σχολική μας κοινότητα δεν αρκέστηκε στα αυτονόητα. Καλλιεργήσαμε αξίες, μοιραστήκαμε στιγμές, γιορτάσαμε την παράδοση, ανακαλύψαμε τη γνώση έξω από τα όρια της τάξης.
Μερικές από αυτές τις στιγμές θέλουμε να μοιραστούμε και μαζί σας. Για αυτό το λόγο ετοιμάσαμε μία σύντομη παρουσίαση των κυριοτέρων δράσεων που υλοποίησαν τα παιδιά σας με την πολύτιμη συνδρομή των εκπαιδευτικών τους.
1. Σχολικές Γιορτές και Παρελάσεις
Η σχολική χρονιά σημαδεύτηκε από τις καθιερωμένες εορταστικές εκδηλώσεις και τις συμμετοχές μας στις εθνικές επετείους. Με σεβασμό και δημιουργικότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες μας τίμησαν την Ιστορία και τις αξίες του τόπου μας μέσα από παρουσιάσεις, θεατρικά δρώμενα και παρελάσεις.
Τιμήσαμε τον Μακεδονικό αγώνα αλλά και τους Τρεις Ιεράρχες με δράσεις εντός του σχολείου αλλά και με την εκφώνηση των πανηγυρικών λόγων από εκπαιδευτικό του σχολείου στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου. Μαθητές/τριες του σχολείου επίσης παρουσίασαν τη ζωή και τη δράση των τριών Ιεραρχών αμέσως μετά την εκφώνηση του πανηγυρικού λόγου.
2. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης και του συλλογικού προγραμματισμού της σχολικής μας μονάδας και στοχεύοντας πάντα στην αναβάθμιση και στην παροχή ποιοτικού διδακτικού και παιδαγωγικού έργου, εκπονήσαμε τα σχέδια δράσης των οποίων βλέπετε μόνο τους τίτλους ενώ το περιεχόμενό τους μπορείτε να το αναζητήσετε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
- “CHeM(n)IKH G(a)L(i)OSSA(r)”
- “Λογοτεχνία και τοπική ιστορία, μία περιήγηση σε άλλη γλώσσα”
- “Τα παιδιά μένουν στο σχολείο”
- ” Είμαστε όλοι ίδιοι, όλοι διαφορετικοί”
- “Συνεργασία για μια πιο όμορφη σχολική καθημερινότητα”
- ” Αέναη εξέλιξη…”
3. Δράσεις για Πανελλήνιες και Παγκόσμιες Ημέρες
Συμμετείχαμε ενεργά στον εορτασμό σημαντικών ημερών,στέλνοντας μηνύματα ευαισθητοποίησης και κοινωνικής συνείδησης.
- Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού <ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΧΩΡΟ MACARENA ΣΤΗΝ ΕΥΚΑΡΠΙΑ.
- Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Στα Καλά του καθισμένου 2,5» στο Θέατρο Σοφούλη.
- Εορτασμός ημέρας Μνήμης του Ολοκαυτώματος: Ξενάγηση μαθητών/τριών του σχολείου μας από τους μικρούς ξεναγούς παρακολούθηση ντοκιμαντέρ για το Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη και σχετική συζήτηση.
- Πανελλήνια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας με προβολή ταινίας και σχετική συζήτηση.
- Εορτασμός της Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
- Εορτασμός του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα της Κύπρου.
- Εορτασμός ημέρας Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης.
- Εορτασμός Ημέρας Φιλοζωίας.
Δράσεις Ενεργούς Πολιτειότητας και Κοινωνικής Ευαισθησίας
Οι μαθητές/τριες μας ανέλαβαν πρωτοβουλίες με σκοπό να αναδείξουν την αξία της υπεύθυνης συμμετοχής στα κοινά, μέσα από προγράμματα και δράσεις ενεργούς πολιτειότητας, ενισχύοντας το αίσθημα του ανήκειν και της κοινωνικής προσφοράς.
- Η Α΄τάξη Γυμνασίου εκπόνησε δράση με θέμα την Παχυσαρκία και τη Σωστή Διατροφή
- Η Β Γυμνασίου δράση με θέμα την Ανακύκλωση και την Επαναχρησιμοποίηση
- Η Γ΄ Γυμνασίου εκπόνησε δράση με θέμα την αισθητική χώρου
Ενημερωτικές Παρεμβάσεις ΕΔΥ
- Ενημέρωση μαθητών/τριών από τα μέλη της ΕΔΥ για την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συμπερίληψη
- Ενημέρωση μαθητών/τριών για τους τρόπους διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων αλλά και των γονέων τους με οδηγίες που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου.
- Εκδήλωση για την παραβατικότητα και την προστασία των ανηλίκων από Αστυνόμο( Ενημέρωση μαθητών /τριών στην οποία απαντήθηκαν όλα τα ερωτήματα τους και εκδήλωση απογευματινή ώρα για τους γονείς. Ακολούθησε συζήτηση.
- Διαδικτυακή ενημέρωση για την Ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
4. Πολιτισμός, Ιστορία και Δημιουργική Έκφραση
Το σχολείο μας ενδιαφέρεται εξίσου για ζητήματα πολιτισμού, Ιστορίας και Δημιουργικής Έκφρασης. Στο πλαίσιο αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αναπτύχθηκαν πολιτιστικά προγράμματα με θεματικούς άξονες την ιστορία και τη Λογοτεχνία.
Συγκεκριμένα υλοποιήθηκε το πολύ σημαντικό πολιτιστικό πρόγραμμα με μεγάλη συμμετοχή από μέρους των μαθητών και μαθητριών των Μικρών Ξεναγών.
- ΜΙΚΡΟΙ ΞΕΝΑΓΟΙ : Η χρονιά ξεκίνησε με τη Φιλοξενία στο χώρο του σχολείου και την ξενάγησή τους στο μαρτυρικό τόπο του Χορτιάτη 120 προσκόπων στο πλαίσιο πανελλήνιας δοκιμασίας τους.
- Ξεναγήσεις σχολείων
- Διδακτικές επισκέψεις
- Ενημέρωση για το επάγγελμα του ξεναγού στους Μικρούς Ξεναγούς από την πρόεδρο του Σωματείου Ξεναγών
- Διαδικτυακή Συμμετοχή μαθητών σε συνέδριο στην Πάτρα με θέμα την Τοπική Ιστορία
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ: Nέα Έκδοση του περιοδικού «ΟΙ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ» στο οποίο λογοτεχνικές δημιουργίες και έργα τέχνης μαθητών και μαθητριών μας συγκεντρώθηκαν σε μια έκδοση που αποτυπώνει τη φωνή και την ψυχή του σχολείου μας.
Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς
Μαθητές μας πήραν μέρος σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, εκφράζοντας με λέξεις σκέψεις, συναισθήματα και προβληματισμούς, ΑΠΟΔΕΙΚΝΎΟΝΤΑΣ πως η γραφή παραμένει μια δυνατή φωνή των νέων.
- Συμμετοχή με χορευτικό δρώμενο στο διαγωνισμό που διοργάνωσε το Χαμόγελο του παιδιού «Μίλα Τώρα» για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας.
5. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες μας είχαν την ευκαιρία, με δικές τους δημιουργίες, να εκφράσουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες και τη δημιουργικότητά τους .
- Στο Χριστουγεννιάτικο μπαζάρ
- Σε Ομαδική Έκθεση Ζωγραφικής που διοργάνωσε η Ένωση των εκπαιδευτικών Εικαστικών Β. Ελλάδος με θέμα «Ο κόσμος που ζω, ο κόσμος που ονειρεύομαι».
- Στο 9ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης του Δήμου Θεσσαλονίκης στη ΔΕΘ με κατασκευές μαθητών από ανακυκλούμενα υλικά και προϊόντα.
6. ΑΘΛΗΣΗ
Το σχολείο έχει χρέος να εμφυσήσει στους μαθητές/τριες την αξία της αρχαίας ρήσης «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».
Έτσι, συμμετείχαμε στα σχολικά πρωταθλήματα ΒΟΛΕΙ-ΜΠΑΣΚΕΤ-ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
7. ΣΕΠ
Πραγματοποιήθηκαν ακόμα δράσεις σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού:
- Ημερίδα Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας με ομιλητές επαγγελματίες(ΣΕΠ) για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου
- Διαδικτυακή παρουσίαση από τον Υπεύθυνο ΣΕΠ κ. Τσαπουρνά για τη Μετάβαση των μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο
- Επίσκεψη μαθητών Γ Γυμνασίου Στο ΓΕΛ Χορτιάτη
- Επίσκεψη μαθητών ΣΤ Δημοτικού για ομαλή μετάβαση στο Γυμνάσιο
8. Διδακτικές Επισκέψεις
Πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, πολιτιστικά και επιστημονικά ιδρύματα, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους βιωματικά και να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη:
- Διδακτική επίσκεψη μαθητών Γ΄ Γυμνασίου-Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης για το Ολοκαύτωμα (Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη)
- Διδακτική επίσκεψη Γ Γυμνασίου στην Αμερικάνικη Γεωργική σχολή
- Διδακτική επίσκεψη Γ΄ Γυμνασίου στις Σχολές εμποροπλοιάρχων και Τουρισμού στη Μηχανιώνα και Περαία
- Διδακτική επίσκεψη Β γυμνασίου σε βυζαντινούς Ναούς
- Διδακτική επίσκεψη των Μικρών ξεναγών στη Γερμανική σχολή
- Διδακτική Επίσκεψη της Β Γυμνασίου στο 9ο Φεστιβάλ Ανακύκλωσης στη ΔΕΘ
- Ημέρα Μουσείων: – Διδακτική Επίσκεψη Α΄ Γυμνασίου στο πλοίο ΒΕΛΟΣ
-Διδακτική επίσκεψη της Β΄ Γυμνασίου στον Άγιο Δημήτριο και τη Ρωμαϊκή Αγορά
-Διδακτική επίσκεψη μαθητών Γ Γυμνασίου στο Λευκό Πύργο
- Διδακτική Επίσκεψη Α΄ Γυμνασίου στο Περιβαλλοντικό πάρκο Θέρμης και ενημέρωση για την Κυκλική Οικονομία
- Διδακτική επίσκεψη Γ Γυμνασίου στην Ουρανούπολη και περίπλους Αγίου Όρους
9.ΕΚΔΡΟΜΕΣ
- Πρόγραμμα ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο της αδελφοποίησης και Εκδρομή ομάδας μαθητών στο Kulmbach της Γερμανίας.
- Εκδρομή Γ’ Γυμνασίου στην Αθήνα για επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων
Η Γ’ Γυμνασίου είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί την Αθήνα σε μια πολυήμερη εκδρομή γεμάτη εμπειρίες. Μουσεία, ιστορικά μνημεία, περίπατοι και κοινές στιγμές δημιούργησαν αναμνήσεις που θα μείνουν ανεξίτηλες. - Ημερήσια Εκδρομή στο αγρόκτημα ΑΓΝΑΝΤΙ στο Λευκοχώρι Θεσσαλονίκης.
Η ημερήσια εκδρομή αποτέλεσε μια στιγμή ξεγνοιασιάς, συντροφικότητας και ενδυνάμωσης των σχέσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών .
Γεμάτοι λοιπόν με πλήθος εμπειριών φτάσαμε στο τέλος μιας ακόμα δημιουργικής σχολικής χρονιάς .Ας ευχηθούμε να έχουμε όλοι υγεία και να συνεχίσουμε το μαγικό αυτό ταξίδι της γνώσης.
